FAQ – Ofte stillede spørgsmål.

På denne side har vi samlet svaret på en lang række af de ofte stillede spørgsmål modtager.

Får jeg min egen dedikerede Bogholder?

Ja, det gør du. Hos eBogholderen har alle vores kunder en dedikeret bogholder/revisor. Det sikrer at din eBogholder bogholder og revisor lærer din virksomhed og branche at kende mere intimt. Og det gør det også lettere og mere bekvemt for dig at stille spørgsmål til din bogholder/revisor uden først at skulle forklare din virksomheds specifikke situation hver gang.

Hvad hvis jeg har flere bilag end forventet om året?

Det er stadig billigt selvom du skulle overskride dit aftalte bilagsantal om året.

Skulle du gå nogle bilag over dit aftalte bilagsantal vil du ikke få en ekstra regning. Først hvis du eksempelvis overskrider dit bilagsantal med mere end 5-10% vil det være nødvendigt for os at justere din pris. Afhængigt af din overskridelse vil det dog oftest kun være en mindre prisjustering.

Omvendt vil du også kunne kontakte os hvis din virksomhed pludselig får væsentligt mindre bilag end aftalt, så vil vi kunne justere din pris ned fremover.

Hvad er forskellen på eBogholderen og et regnskabsprogram som f.eks. Dinero ?

Det er to vidt forskellige ydelser du sammenligner.

Vores service er langt mere omfattende.

Dinero, Billys, Economic mv. er regnskabsprogrammer hvor du selv skal lave arbejdet.

Du skal selv uploade, indtaste, bankafstemme og kontere dine bilag.

Og der ingen indberetninger eller årsafslutning med i deres service, det skal du selv eller din bogholder lave efterfølgende.

Til forskel fra dette, er eBogholderen en fuld regnskabsservice hvor vi klarer alt for dig, inkl. Momsindberetninger, skatteregnskab og Indberetning til myndighederne.

Og for alt dette betaler du kun små 1500 kr mere end du gør for Dinero Pro, hvor du selv skal lave alt arbejdet

Hvordan er jeres bogholdere certificerede?

Revisor og Bogholder er ikke en beskyttet titel

Revisor og Bogholder er i Danmark ikke en beskyttet titel, hvilket betyder at alle i princippet kan kalde sig for hhv. revisor eller bogholder. Derfor kan det være meget svært for kunderne at vurdere kvalifikationerne og kompetencen af en revisor eller bogholder på forhånd.

En mulig løsning på dette problem kan være en certificering af bogholdere og revisorer. Der findes pt. ikke en national certificering af bogholdere i Danmark. De to brancheforeninger FDBR og FFB arbejder på at få en sådan gennemført. Men der er endnu ikke fastsat en vejledende dato for hvornår en sådan i så fald vil kunne træde i kraft.

eBogholderens Certificering

Indtil en egentlig national certificering finder sted, har vi hos eBogholderen valgt at tage konsekvensen af dette og indført vores egen certificering og testning, for at sikre at vores kandidater lever op til de regnskabsmæssige krav vi stiller.

Alle kandidater der laver arbejde for eBogholderen skal således gennemgå og bestå eBogholderens egen testning og certificering.

Testen er omfattende og afdækker kandidatens viden både i bredden og dybden.

Testen består af følgende 3 områder:

  1. En specifik konteringsdel,
    der vedrører kandidatens evne til at kunne kontere specifikke bilag i henhold til lovgivningen, samt under hensyntagen til kundens konkrete arbejdsområde og industri.
  2. En generel konteringsdel,
    der vedrører kandidatens generelle forståelse af regnskabsviden i forbindelse med skattelov og hvidvaskningslov mv.
  3. En Helhedsorienteret regnskabsdel,
    der vedrører kandidatens evne til at vurdere et helt regnskab, ud fra rimelighedsbetragninger og lovgivningskrav.

Mange års erfaring i håndtering og rådgivning af små virksomheder

En ting er teori en anden er praksis, og for at komme i betragtning som revisor eller bogholder hos eBogholderen skal kandidaten som udgangspunkt have haft mange års erfaring som selvstændig revisor/bogholder for små virksomheder, med ansvar for håndtering, rådgivning, afslutning og indberetning af egne kunder.

En del af vores bogholdere har en Cand. merc aud. Over 20% af vores bogholdere har været hos en af de 4 store firmaer, PWC, Deloitte, Ernst&Young, KPMG.
Men som minimum er de blevet godkendt og registreret af en af de to store brancheforeninger, FDBR eller FFB, der dels kræver flere års dokumenteret erfaring, men også kræver en anbefaling fra en registreret eller Statsautoriseret revisor.

Først når erfaringskravet er opfyldt kan bogholderne få lov til at tage certificeringstesten.

Laver i også gennemgang af regnskabet hvis man køber årsafslutningspakken?

Med Årsafslutningspakken tager vi udgangspunkt i kundens eksisterende bogføring, og hjælper med at beregne virksomhedens skatteregnskab og indberetning til myndighederne. Vi foretager ikke gennemgang af bogføringen, og Årsafslutningspakken skal ikke forveksles med Revision eller gennemgang. Den er udelukkende en service til folk der selv laver deres bogføring og ønsker hjælp med den sidste del og indberetning til myndighederne.

Det er dog en forudsætning for Årsafslutningspakken at du leverer et afstemt regnskab, hvor f.eks. regnskabet er afstemt i forhold til din banksaldo. Hvis vi falder over uoverensstemmelser eller tydelige fejl i bogføringen vil vi gøre dig opmærksom på problemet, så du enten selv kan afhjælpe bogføringen, eller alternativt kan tilkøbe vores service til at tilrette din bogføring.

Skulle man ønske en gennemgang af regnskabet, så foreslår vi i stedet for at man vælger vores fuld service løsning, hvor vi foretager al bogføring, og dermed kan man sikre sig at bogføringen bliver udført af professionelle bogholdere. Det vil i mange tilfælde være billigere end at skulle betale os for at rette en fejlagtig bogføring.

Jeg har en webshop med mange handler om dagen, er I så stadig billige?

Det behøver ingenlunde at blive dyrt. Vi har mange webshops som kunder, og i disse tilfælde sender de os opsamlede salgsoversigter fra webshoppen periodevist, eksempelvis månedligt eller ugentligt.

Da mange af transaktionerne i webshops er ensartede salgstransaktioner, vil vi ofte kunne tilbyde dig en god pris for bogføringen, selvom du måtte have mange hundrede eller måske tusinder af bilag.

Hvis du gerne vil høre mere om hvordan vi kan lave billig og god bogføring for din webshop, så ring til os på 91 11 11 97, eller send os venligst dit telefonnummer, og vi vil kontakte dig snarest.

Kan I også håndtere Skat og Indberetning?

Ja, det kan vi. Ved at vælge vores Fuld Service løsning klarer vi udover bogføringen, både skatteregnskab og indberetning til alle myndigheder for dig.

Håndterer I også Lønsum / Lønsumskunder?

Vi håndterer også lønsumskunder. Vi laver regnskab for mange behandlere og lignende beskæftigede, der er momsfritaget, og har god erfaring med lønsum.

Send os en besked med dit nummer, og vi vil kontakte dig hurtigt til en uforpligtende snak om vores ydelser.

Laver I også revision?

Det er rent faktisk ikke påkrævet at få lavet Revision af regnskaberne hvis man ligger under nogle minimumsgrænser. Du kan ifølge lovgivningen fravælge den dyre revision af virksomheden hvis din virksomhed opfylder 2 af de 3 nedenstående kriterier:

1. Årlig omsætning under 8 mio kr.

2. Under 12 fuldtidsansatte.

3. En balancesum på under 4 mio kr.

Da eBogholderen som udgangspunkt kun håndterer mindre virksomheder, så opfylder alle vores kunder de to første kriterier, og kan derfor fravælge den dyre revision. Dermed kan eBogholderen udføre, afslutte og indberette regnskabet helt i overensstemmelse med lovgivningen.

Skulle du alligevel ønske at få lavet revision eller review, kan vi gennem vores revisions-samarbejdspartnere, også tilbyde dig denne del af regnskabsarbejdet. Dette er samarbejdspartnere vi har arbejdet sammen med i årevis, hvilket sikrer at bogføringen bliver overført let og smertefrit fra os til dem. Du vil få oplyst en pris på arbejdet på forhånd, så du selv kan vælge om du vil benytte dig af vores revisionsservices.

Er lønadministration en del af jeres pakker?

Hvis du mener i forhold til bogføring af lønsedler, så er det inkluderet i prisen, og koster ikke ekstra.

Hvis du mener om vi har en service, til at administrere lønnen i et lønsystem, og sørge for udarbejdelse af lønsedler og indberetninger til SKAT mv., så er svaret JA.

Vi tager 149 kr per medarbejder per måned, efter opstart.

I hvilke byer kan jeg bruge eBogholderen?

Vi dækker kunder over hele landet.

Da vi modtager alle bilag via email eller vores smarte app, er der ingen problemer med at blive kunde hos, ligemeget hvor du holder til.

Alle kunder hos eBogholderen får tildelt en fast kontaktperson og en personlig bogholder, som man altid kan kontakte hvis man har spørgsmål eller lignende.

Hvis du er interesseret i at høre mere om vores service, så kontakt os på 91 11 11 97, eller send os en besked med dit telefonnummer, så vil vi kontakte dig snarest til en uforpligtende samtale

Kan I bogføre i mit regnskabssystem?

Vi bogfører i vores eget effektive og optimerede regnskabssystem, hvilket er medvirkende til at vi kan holde priserne nede.

Samtidigt har det den fordel at du selv helt kan spare omkostningen til et separat regnskabssystem såsom “Dinero”, “Economic” eller lign.

Skulle du alligevel ønske at bevare dit regnskabssystem, eksempelvis til fakturering, så er det ikke noget problem. Vi tilbyder også bogføring i de mest almindelige regnskabssystemer som “Dinero” og “Economic”.

Klare i også Indberetning til SKAT, assistanceerklæringer til SKAT og Erhvervsstyrelsen?

Plus Pakken er en fuld service, således at vi også håndterer de nødvendige indberetninger. Så med Plus Pakken er det også inkluderet i prisen, at vi indberetter til SKAT for dig.

For selskaber er også inkluderet elektronisk indberetning til Erhvervsstyrelsen, og for Enkeltmandsvirksomheder er inkluderet indberetning af den personlige selvangivelse.

Hvis du gerne vil høre mere om vores service er du velkomment til at ringe til os på 91 11 11 97, eller sende os en besked med dit nummer, så kontakter vi dig til en uforpligtende snak.

Hvorfor er det vigtigst at være den billigste?

Det er ikke vigtigst at være billigst, men derimod at prisen er rigtig.

Og vi mener at alt for mange betaler for meget for deres regnskabsydelser.
Det er en af grundene til at vi har lavet eBogholderen, således at selv de mindste virksomheder kan får kompetent regnskabsservice til en pris der giver mening for dem.

Derudover sætter vi også en ære i at vores kunder ved hvad vores priser er på forhånd, og har accepteret dette, så er der ingen overraskelser senere

Håndterer i også VSO og KAO?

Vi kan med glæde informere dig om at vi både håndterer virksomhedsskatteordningen (VSO) og Kapitalafkastordningen (KAO). Det koster kun 1500 kr pr år at inkludere disse skatteberegninger i din pakke.

Hvis du gerne vil høre mere om vores VSO og KAO service, så kan du ringe til os på 91 11 11 97, eller sende os en besked med dit nummer, så vil vi kontakte dig snarest til en uforpligtende samtale.

Dækker pakke priserne alt? Eller er der yderligere omkostninger ved at bruge eBogholderen?

Den årlige rate dækker alt det almindelige regnskabsarbejde, inklusiv de typiske indberetninger til SKAT og Myndigheder.

Skulle du have særlige behov til regnskabsarbejdet, vil vi give dig et tilbud på denne service på forhånd, så du selv kan træffe beslutningen, om du ønsker at benytte dig af vores tilbud.

Kan jeg skifte over til eBogholderen midt i regnskabsåret?

Absolut. Faktisk kommer de fleste af vores kunder i løbet af året. Med vores Opsamlingsservice får vi hurtigt din bogføring up-to-date.

Hvad hvis jeg gerne vil skifte væk fra eBogholderen?

Ingen problemer. Du vil aldrig være bundet til eBogholderen længere end du ønsker det.

Mit regnskab er en stor rodebunke… Kan I stadig hjælpe mig?

Det er derfor vi er til. Netop fordi bogføring kan være så stor en byrde for selvstændige og små virksomheder, er vi vant til at gå tilbage i tid og få bogføringen helt ajourført. Send os hvad du har, og lad os tage den derfra. Herefter vil din bogføring være så simpel som at tage et billede.